Skip to main content


اخبار

پیام تبریک سال نو

آغاز سال نو ایرانی با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، همواره نوید نو شدگی و تجدید حیات را در اذهان زنده می‌کند و در طول تاریخ از جمله عواملی بوده که در استمرار نشاط و بقاء این مردمان نقش آفرینی موثری داشته است.
گرچه کشور عزیز ما در سالی که گذشت مخاطرات و مصائب متعددی را متحمل شد، اما به خاطر داشته باشیم که این نخستین بار نیست که این ملت نستوه با شدائد روزگار مواجه می‌شود که هر بار با اتکاء به ایمان و ذات لایزال خداوندی، چونان ققنوس افراشته و سربلند از میان آتش به سلامت بال گشوده است.
آنچه که در تمامی این مراحل واجد اهمیت اصلی است و در همه ایام خوشی و ناخوشی می‌بایست مد نظر آحاد مردم باشد، "وظیفه شناسی" است. هنوز پیام رهبر معظم انقلاب در نوروز سال 1373 از باب "رعایت وجدان کاری و انضباط اجتماعی" در گوش و ذهن ما طنین انداز است که همانا در سایه عنایت به آن نه تنها بر همه دشواریها فائق می‌آئیم بلکه رهنمون جمعی ما به سوی سعادتمندی خواهد بود.
در این خصوص، وظیفه اهل دانش به عنوان فرهیختگان جامعه، اهمیت به سزایی دارد.  ارتقائ علم و دانش نافع و بکارگیری برای حل مسائل کشور به نحوی که مرکز ثقل یافته‌های علمی، بر مدار پژوهش‌های بومی، در میانه اجتماع عرض اندام کند، شاید مهمترین وظیفه این قشر از جامعه محسوب شود.
بهره‌مندی کشور از خیل عظیم دانش آموختگان مقاطع تکمیلی که حاصل کوشش سه دهه اخیر دانشگاههای کشور می‌باشد، این امید را در دلها زنده می‌کند تا بود و نمود واقعی خود را در عرصه اعتلای میهن عزیز نمایان کرده، امید دشمنان را بدل به یاس و با حرکت در مسیر تمدن اسلامی، نیکبختی مردمان این آب و خاک را به ارمغان بیاورد.
از میان عالمان، بدنه بهداشتی و پزشکی کشور در روزهای پایانی سالی که گذشت و نیز در همین روزها، مشغول به انجام وظیفه خطیر مقابله با اپیدمی بیماری نوظهور عفونی کرونا و حضور در صف اول صیانت از سلامت مردم بوده و هستند و بار دیگر شرافت، صلابت و اهمیت تلاش مخلصانه این گروه را به رخ همگان کشیدند.
برای تمامی این دلاوران صادق و خدوم از درگاه ایزد یگانه آرزوی توفیق و سربلندی دارم.
بدینوسیله سال 1399 را خدمت همه عزیزان تبریک عرض نموده و رجاء واثق دارم که ایران اسلامی، قرن حاضر را با توفیقات افزون‌تر به پایان برساند.

دکتر فریدون عزیزی


نظر شما:

Back to top 
news search phone-fill research phone-fill marker-fill liaison email-fill facebook twitter youtube translate