Skip to main content


اخبار

یازدهمین کنگره بین المللی غدد درون ریز و متابولیسم

یازدهمین کنگره بین المللی غدد درون ریز و متابولیسم از تاریخ دوازدهم لغایت چهاردهم آبان ماه به همت پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیم و انجمن متخصصین غدد درون ریز ایران در محل مرکز همایش های ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
در مراسم افتتاحیه این کنگره دکتر رضا ملک زاده معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به عنوان مقام افتتاح کننده طی سخنانی به تشریح روند رو به رشد پژوهش و تولید علم در کشور و خصوصاً در رشته غدد درون ریز و متابولیسم پرداخت و در عین حال معیارها و آمارهای سایر رشته ها و گروهها را نیز مقایسه کرد.
دکتر فریدون عزیزی ریاست کنگره در سخنرانی خوش آمد گویی به بیان تاریخچه رشته غدد در ایران و نیز ویژگیهای کنگره اشاره کرد و اولین سخنرانی جامع کنگره را تحت عنوان تیرویید و حاملگی ارائه داد.
به گفته دکتر حسین دلشاد، دبیر علمی کنگره تعداد 370 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده بود که از بین آنها تعداد 60 مقاله واجد کسب شرایط برای ارائه به صورت شفاهی شده اند. وی افزود این کنگره حاوی 9 سخنرانی جامع، 11 سمپوزیوم، 12 نشست سخنرانی جامع ارائه مقالات، 6 نشست در زمینه معرفی بیمار و 4 سخنرانی بوده است.
این کنگره دارای دو ویژگی متمایز نسبت به ادوار گذشته بود یکی جلسات مرتبط با گروه پرستاری که به موازات جلسات مربوط به متخصصان موضوعاتی مانند لزوم توجه به مراقبت و عوارض دیابت، مدیریت عوارض بیماری و استفاده از فناوری‌های نوین در مراقبت های پرستاری هم چنین موضوعات دیگری در خصوص غربالگری و تشخیص بیماری های غدد، بدخیمی ها و جراحی غدد برای گروه پرستاران مورد بحث قرار گرفت
ویژگی دوم نشست مخصوص متخصصان جوان که در روز پایانی کنگره با حضور متخصصان غدد و داخلی زیر 40 سال سن، توسط اساتید رشته برگزار شد که به نوبه خود اقدامی منحصر به فرد به حساب می آمد.
این کنگره دارای امتیاز بازآموزی بود و سیزده سخنران خارجی از کشورهای استرالیا، نیوزلند، ایتالیا، آلمان، پاکستان، هلند، مالزی و ایسلند در آن به ارائه مطالب علمی پرداختند.
طبق روال دوره های پیشین دو جایزه در این کنگره اهداء شد که عبارت بودند ازک
جوایز یازدهمین کنگره بین المللی غدد:
1-
جایزه ابن سینا
این جایزه به محققی تعلق میگیرد که طی سه سال اخیر بیشترین تحقیقات را در حوزه غدد درون ریز و متابولیسم انجام داده و قبلا این جایزه را دریافت نکرده باشد.
طی دو دوره اخیر این جایزه به دو نفر، یک نفر فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم و یک نفر از سایر رشته ها اهداء شده است.
در ادوار قبلی این افراد موفق به دریافت جایزه شده اند:
دکتر فریدون عزیزی
دکتر باقر اردشیر لاریجانی
دکتر علیرضا استقامتی
دکتر فرهاد حسین پناه
دکتر فرزاد حدائق
دکتر رویا کلیشادی
در سال 1395 بر اساس بررسیهای به عمل آمده این جایزه به آقای دکتر منوچهر نخجوانی به عنوان فوق تخصص غدد و آقای دکتر مهدی هدایتی به عنوان متخصص سایر رشته ها تعلق میگیرد.

2-
جایزه رازی:
این جایزه به محقق جوانی (کمتر از چهل سال سن) تعلق میگیرد که طی سه سال اخیر بیشترین تحقیقات را در حوزه غدد درون ریز و متابولیسم انجام داده و قبلا این جایزه را دریافت نکرده باشد.
طی سالیان گذشته این افراد موفق به دریافت جایزه شده اند:
دکتر ماساآکی ایمابا
دکتر اصغر قاسمی
دکتر محمدرضا بزرگمنش
در سال 1395 بر اساس بررسیهای به عمل آمده این جایزه به آقای دکتر مصطفی قربانی تعلق میگیرد.
جوایز مربوط توسط دکتر رضا ملک زاده، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در مراسم افتتاحیه به افراد برگزیده اهداء شد.


نظر شما:

Back to top 
news search phone-fill research phone-fill marker-fill liaison email-fill facebook twitter youtube translate